Savaş Tarihi, toplumsal tarih ya
da iktisat tarihine göre gelişen olayları ve olguları daha farklı inceler. Müsabaka
havası içerisinde savaşı sanki bir derbi maçı gibi anlatmayı yeğler. O yüzden
de çok okunur, ilgi görür. Tarihin sanırım içerisine biraz daha heyecan ve macera
ekilmiş anlatısı gibidir savaş tarihi. Evet, ben de okumaktan keyif alırım onu.
Her ne kadar savaşlara lanet de etsem de geliştirilen stratejilere ilgi
duyarım. Napolyon’un Austerlitz Savaşındaki taktikleri ya da İskender’in
Dareios’u alt ettiği karşılaşmadaki zeka ve dikkat ürünü saldırılarını evet, savaşa
lanette etsem de keyifle okur, incelerim. Sanırım zihnindeki bu çelişkiyi hiçbir
zaman aşamayacağım. Özellikle Company Of Heroes 2 gibi bir oyunu şimdilerde beklerken.
Company Of Heroes kendisiyle tanıştığım 2007’den bu yana oynamaktan
keyif aldığım en iyi oyun serisi. Serinin devamı niteliğindeki COH: Opposing
Fronts ve Tales Of Valor ise oyunu daha da geliştirerek çeşnilendirmişti.
Şimdi Company Of Heroes: 2’nin
çıkmasını dört gözle bekler olduk. Önümüzdeki 7 Mayıs’ta raflarda yerini alacak
oyun diğer 3 seriden farklı olarak bu sefer Sovyet Rusya tarafından işlenecek.
Hitler’in Stalingrad bozgunu ve ardından Sovyet Tanklarının ıslak Berlin
sokaklarını inlettiği güne kadar geçecek savaş sürecini gözler önüne
serecek oyunun yapımcısıysa başarılı işlere imza atan Relic.
Karlı ve soğuk Rusya
coğrafyasında senaryo bölümünde Sovyet Rusya ordularını komuta edeceğiz. Oyunun
genel çaplı içeriği belli olmasına rağmen, bölüm bölüm gelişimi hakkında bir
bilgiye sahip değiliz. Tahminim Stalingrad ile başlayacağı Kursk ile devam
edeceği, ardında Polon topraklarında bir iki dönüm noktası çarpışması ertesinde
Berlin’de nihayete ereceği yönünde. Ben bilhassa Stalingrad’ı ve Berlin’i çok
merak ediyorum. COH bilindiği üzere size bir tümenin kontrolünü vermez. Bir ya
da iki bölüğün kontrolünden de öteye gitmediğiniz için aşırı geniş araziler
yerine kontrolünü çok daha makul yapacağınız küçük bölgeleri ele geçirmeniz ya
da savunmanız istenir. Bu da size elinizdeki her askerin hesabını tutmanızı ve
bu sayede konuya dahil olarak hikayeyi daha iyi içselleştirmenizi sağlar. COH:2
de bundan farlı bir yol tercih etmeyecektir diye farz ediyorum.
Oyunun grafikleri yayınlanan ilk
görsellerin verdiği intibah ile gayet iyi gözüküyor. Özellikle karlı topraklarda
yapacağımız çatışmalarda karın beyazı ile patlama efektleri göze güzel görünen kontraslar
oluşmasında tasarımcılara çok faydalı olmuş olmalı. Ayrıca oyunun belli
anlarında artan kar fırtınaları ya da lapa lapa yayan kar efektleri başarılı
yapılabilirse görsel olarak bir gösteri ile keyifli anlar geçirebileceğimizi söyleyebilirim.
Oyun Essence 3.0 ile geliştiriliyor. Motor hakkında fazla bir malumatım
olmamasına rağmen az önce bahsettiğim görsel baharatların oyuna yedirilmesi
için uygun bir grafik motoru olduğunu öğrendim. Umarım bu konuda Relic
beklentilerimizi boşa çıkarmaz. Diğer serileriyle yılın en iyi oyunu gibi birçok
ödüle kavuşan ve ayakta alkışlanmayı hak eden şirkete diğer herkes gibi benim
de güvenim tam açıkçası.
Oyunun 7 Mayıs'ta çıkmasına ise
açıkçası içerledim. Oyun ile bağdaşlık kurabileceğimiz soğuk ve karlı günler
yerine baharın ortasında çıkacak olması iyi olmadı. Umarım biraz daha erken bir
tarihe çekilir de biz COH fanatiklerine iyi bir haber olur bu. Yıllar sonra
Company Of Heroes 2 hem biraz nostalji olacak hem de susuz kalan dudaklarımıza
bir testi su gibi gelecek. Sabırsızlıkla bekliyoruz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder