13 Kasım 2012 Salı

Company Of Heroes'u Beklerken


Savaş Tarihi, toplumsal tarih ya da iktisat tarihine göre gelişen olayları ve olguları daha farklı inceler. Müsabaka havası içerisinde savaşı sanki bir derbi maçı gibi anlatmayı yeğler. O yüzden de çok okunur, ilgi görür. Tarihin sanırım içerisine biraz daha heyecan ve macera ekilmiş anlatısı gibidir savaş tarihi. Evet, ben de okumaktan keyif alırım onu. Her ne kadar savaşlara lanet de etsem de geliştirilen stratejilere ilgi duyarım. Napolyon’un Austerlitz Savaşındaki taktikleri ya da İskender’in Dareios’u alt ettiği karşılaşmadaki zeka ve dikkat ürünü saldırılarını evet, savaşa lanette etsem de keyifle okur, incelerim. Sanırım zihnindeki bu çelişkiyi hiçbir zaman aşamayacağım. Özellikle Company Of Heroes 2 gibi bir oyunu şimdilerde beklerken.

Company Of Heroes  kendisiyle tanıştığım 2007’den bu yana oynamaktan keyif aldığım en iyi oyun serisi. Serinin devamı niteliğindeki COH: Opposing Fronts ve Tales Of Valor ise oyunu daha da geliştirerek çeşnilendirmişti.

Şimdi Company Of Heroes: 2’nin çıkmasını dört gözle bekler olduk. Önümüzdeki 7 Mayıs’ta raflarda yerini alacak oyun diğer 3 seriden farklı olarak bu sefer Sovyet Rusya tarafından işlenecek. Hitler’in Stalingrad bozgunu ve ardından Sovyet Tanklarının ıslak Berlin sokaklarını inlettiği güne kadar  geçecek savaş sürecini gözler önüne serecek oyunun yapımcısıysa başarılı işlere imza atan Relic.

Karlı ve soğuk Rusya coğrafyasında senaryo bölümünde Sovyet Rusya ordularını komuta edeceğiz. Oyunun genel çaplı içeriği belli olmasına rağmen, bölüm bölüm gelişimi hakkında bir bilgiye sahip değiliz. Tahminim Stalingrad ile başlayacağı Kursk ile devam edeceği, ardında Polon topraklarında bir iki dönüm noktası çarpışması ertesinde Berlin’de nihayete ereceği yönünde. Ben bilhassa Stalingrad’ı ve Berlin’i çok merak ediyorum. COH bilindiği üzere size bir tümenin kontrolünü vermez. Bir ya da iki bölüğün kontrolünden de öteye gitmediğiniz için aşırı geniş araziler yerine kontrolünü çok daha makul yapacağınız küçük bölgeleri ele geçirmeniz ya da savunmanız istenir. Bu da size elinizdeki her askerin hesabını tutmanızı ve bu sayede konuya dahil olarak hikayeyi daha iyi içselleştirmenizi sağlar. COH:2 de bundan farlı bir  yol tercih etmeyecektir diye farz ediyorum.

Oyunun grafikleri yayınlanan ilk görsellerin verdiği intibah ile gayet iyi gözüküyor. Özellikle karlı topraklarda yapacağımız çatışmalarda karın beyazı ile patlama efektleri göze güzel görünen kontraslar oluşmasında tasarımcılara çok faydalı olmuş olmalı. Ayrıca oyunun belli anlarında artan kar fırtınaları ya da lapa lapa yayan kar efektleri başarılı yapılabilirse görsel olarak bir gösteri ile keyifli anlar geçirebileceğimizi söyleyebilirim. Oyun Essence 3.0 ile geliştiriliyor. Motor hakkında fazla bir malumatım olmamasına rağmen az önce bahsettiğim görsel baharatların oyuna yedirilmesi için uygun bir grafik motoru olduğunu öğrendim. Umarım bu konuda Relic beklentilerimizi boşa çıkarmaz. Diğer serileriyle yılın en iyi oyunu gibi birçok ödüle kavuşan ve ayakta alkışlanmayı hak eden şirkete diğer herkes gibi benim de güvenim tam açıkçası.

Oyunun 7 Mayıs'ta çıkmasına ise açıkçası içerledim. Oyun ile bağdaşlık kurabileceğimiz soğuk ve karlı günler yerine baharın ortasında çıkacak olması iyi olmadı. Umarım biraz daha erken bir tarihe çekilir de biz COH fanatiklerine iyi bir haber olur bu. Yıllar sonra Company Of Heroes 2 hem biraz nostalji olacak hem de susuz kalan dudaklarımıza bir testi su gibi gelecek. Sabırsızlıkla bekliyoruz.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder