30 Nisan 2011 Cumartesi

Güzeldi Be!

1-Ya ne günlerdi değil mi? Bak hiç unutmam kardeşimle beraber oturur izlerdik. İnanır 
mısın? Ne zevk verirdi değil mi?

Roboroach (Sağdaki Ruby, Soldaki Reg)
2-Sen şeyi hatırlar mısın? Roboroach’ı… İki kardeş hamamböceği vardı. Biri Regti Galiba. Diğeri neydi? Sen biliyor musun? Ya hatırlayamadım, sen izledin mi onu bu arada?

1-Yok ben onu hiç izlemedim. Bilmiyorum vallahi.

2-Dur dur gelecek aklıma…eeeeeee….ha! Buldum. Ruby ya, Ruby. Ne güzel çizgi filmdi o ya. İki hamam böceği vardı. Biri böyle iyiliksever bir şey, diğeri de, Reg olan böyle paragöz bir şeydi. Kardeşimle kurulurduk ekranın başına onu izlerdik. O zaman Fox Kids vardı da, işte oradan.

1-Ben de o kanalı kabloludan izlerdim. Sonra adı falan değişti onun, jetig mi öyle bir şey olmuştu.

2-Jetix; Sen nasıl bilmiyorsun abi, o zaman bunu, o neyse de bak izle bir, bayılacaksın. O zamanlar bizde bayılırdık, hala da seviyorum canım ama işte bilirsin usta, o yaşlarda her şey farklı geliyordu insana. Ne güzeldi, kurul ekranın başına…. Ya bende bugünlerde bir ince var, çok unutkanım. Reg’in bir repliği vardı. Vardı vardı da, neydi?  Neden Ben miydi? Evet, şöyleydi herhalde.”Neden ben, neden ben, neden her zaman ben!”.Bunu izle abi bir bak, bayılırsın.

1-Şeyde çok güzeldi, Afacan Lui

2-Mükemmeldi ya! Babasını hiç unutmam onun ben.

1-Sen babasının çocuk nasıl oluru anlattığı bölümü hatırlıyor musun? Normandiya benzetmesini, Hahay!

2.Babası askerdi onun değil mi? Abarttır abartır dururdu.”Biz Kore Savaşındayken, böyle çok zorluklar çektik.”diye başlardı lafa.

1-O gerçek bir Amerikalı komedyenin çocukluk anıları değil mi? Louis Anderson’ın

Afacan Lui 
2-Evet, evet, başarılı bir komedyen olacağı çocukluğunda belliymiş adamın, o da galiba bizim Beyaz gibi r’leri söyleyemiyordu. Zaten filmde hatırlarsın onu sen.

1-Evet, evet r’leri söyleyemiyordu. Ama güzeldi o özelliği, zaten oradan çekiyordu bizi, onu duygusal gösteriyordu. Bu arada sohbete daldık, derse var mı daha?

2-Var, var 15 dakkamız daha var. Rahat ol sen….sonra jetgiller vardı. Hani şu gökdelen aile.

1-Ya nasıl unuturum. Ama o şeylerden eski, afacandan falan. Bayağı hem de, annemler izlermiş onu, Taş devri ile aynı dönemde işte, bilirsin.

2.Tabi ya 70’lerde falan olması lazım onun. Ama o da çok güzeldi, bayılırdım ya. Hiç unutmam başlangıç jeneriğini babaları hepsini gidecekleri yere bırakırdı. Değil mi?

Jetgiller
1-Sonunda eşi, tüm parayı alırdı… İyi kalmış aklımızda bak. Veriliyor mu? Hala o.Gördün mü sen hiç kanallarda.

2-Valla görmedim ben, ama görsem izlerdim bir daha….gel şöyle geçelim kapıyı kapadık burada.…sana da günaydın….iyi çocuk bak bu adam, selamı sabahı biliyor.

1-Cemal mi? İyidir, iyidir. Şirinleri izler miydin sen bu arada?

2-Ya, tam damarıma bastın ya, bayılırdım ben ona.

1-Başlangıcındaki adamın sesini hatırlıyor musun? Çok başarılıydı o, eski TRT’cilerden o adam. Bak sana bir şey söyleyeyim mi? Türkiye seslendirme konusunda dünyada bir numara. İngilizce orijinalleri bile hiç uymuyor bizimkiler kadar. Ama bizimkiler cuk diye oturuyor.

2-Kesinlikle haklısın, yüzde yüz yani. O adamın sesini erkenden duymak için, başını kaçırmazdım. Nasıldı o bak, şöyleydi herhalde:”Uzun uzun yıllar önce ormanın derinliklerinde yaşayan küçük mavi yaratıklar vardı, onlar kendilerine şirinler derlerdi. Çok iyiydiler.”Bir şeyler, bir şeyler daha vardı ama hatırlamadım şimdi.

1-Karkamel’i hatırlıyor musun sen?

2-Gargamel değil miydi o ya?

1-Gargamel’i tabi, ne Karkamel’i… bak ben en çok onu severdim işte. Ulan insan kötü tarafı tutar mı? Ben bir kerede Gargamel kazansın görmedim. Hep beklerdim, bir şirini yesin diye. Yiyemedi adamcağız gitti ya bir türlü.


2-Bende en çok şakacıyı severdim. Ortamı velveleye verirdi ya, bayılırdım ona ya… bir de şeyi gözlüklüyü, gözlüklüyü, onu da çok severdim. Papağan gibi sesi vardı onun da
.
1-Bu çizgi film konusu bizi sardı vallahi. Ne çok varmış içimizde meğerse. Ama o tat bir daha bulunmaz, öyle çizgi filmlerde yok artık, hepsi bilgisayar oyunu gibi oldu çıktı. Vurdulu, kırdılı hepsi şimdi.

2-Haklısın, arada küçük kuzenim bize geliyor, hep böyle kim kimi kırdı, kim kimi öldürdü o. Ya, tamam bizim zamanımızda da vardı ama bir bilinç vermeye çalışırdı.

1-Ninja Kaplumbağalar mesela, değil mi? Onda vardı ama,

2-Mesela yani, ondada bir vurdu kırdı vardı ama bir kardeşlik, iyilik bilinci de vardı ama, şimdikiler Allah ne verdiyse, bam güm çat.

1-Abi işin sanatı öldü galiba da biraz sanki….bana öyle geliyor.Eskiden bu işi yapan iyi isimler vardı, hepsi birer sanatçıydı ve bir amaçları da vardı bu insanların.Şimdi nasıl peki , grafik bilen adamı koy işin başına yap de, ne beklersin bu adamdan sen.Tamam mükemmel görsellikte bazıları ama, üslup yok, bir tarz yok, bir şey yok.

2-Bak iyi dedin şimdi. Bir sürü nedeni vardır ya ama senin dediklerinde haklısın usta. Bilgisayarın etkileri işte.

1-Bilgisayar da tabi, ama öyle değil mi ya? Sence

2-Tabi tabi öyle. Galiba o eski zihniyet öldü gibi geliyor bana da, sanatçıların yerine toy grafikerler almaya başladı. Şu şirinleri çizen adamın adı neydi? Hani komünist propaganda yapıyor falan dedikleri…. neydi onun adı? Sen biliyor musun onu?

1-Hatırlayamadım ben de ama dur bir, telden internetten bakayım. Bir saniye….nerde bu telefon ya…. buldum, tamam Wiki’ye giriyorum.

2-Gir bak bir, hatırlamadım şimdi.

1-Ş-İ-R-İ-N-L-E-R yazdım. Bakıyorum. Burada da internet bir yavaş ki sorma.

2-Buldu mu?

1-Arıyor bakalım, hadi hayırlısı artık…. buldu. Şey.… Hı! Belçikalı çizer Pierre Culliford diyor.

2-Bakıyım bir…. oydu tabi ya. Sen şeye katılıyor musun? Şirinler komünizm propagandası yapıyor olayına.

1-O açıdan bakarsan muhtemel ama zaten bu adamda Komünist galiba.

2-Öyle olması lazım. Bence abi, yapmış olsa bile, bir önemi yok, ben o zamanlar hiç o açıdan bakmadan izledim.

1-Yapmışsa da yapmış. Çok başarılı bir çizgi filmdi. Ne olmuş yani, yaptıysa.

2-Kendi bileceği iş, hepsi yaptılar bunu, yapıyorlar da. OOO yani, boş ver dediğin gibi… ne yapalım?

1-Sende bozuk var mı? Şuradan bir yerden bir kahve alalım. Derse var zaten 10 dakka daha.

2-Var, var.… sende sigara var mı peki?

1-Sabah aldım var koca paket…. merdivenlere dikkat et, kayıyor biraz.







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder